Manon in Yaroslavl (Rusland)

Welkom thuis!

Zoals de meesten van jullie weten, zit mijn Russische avontuur er alweer op! Op 8 juni ben ik naar huis vertrokken.

Een soepele reis? Nou verre van! Ik ben 's morgens om 6 uur vertrokken. Het afscheid met mijn gastouders was natuurlijk niet zo leuk. Die arme mensen stonden samen voor de deur met tranen in hun ogen toen ik met de taxi wegreed. Tot Moskou ging alles vlekkeloos, het leek erop dat ik erg vroeg op het vliegveld zou zijn. Helaas liep dat een beetje anders....

We waren nog maar 3 kilometer in Moskou en we stonden al gigantisch in een file! Dat was rond 9 uur, ik moest rond 13.15 op het vliegveld zijn, dus tijd zat zou je denken! Maar de files losten niet op, en ik was ontzettend laat op het vliegveld (ik had nog maar 40 minuten voordat mijn vlucht zou vertrekken).

Op het vliegveld waren 2 terminals, eentje voor internationale vluchten en eentje voor binnenlandse vluchten. Ik stond dus in de internationale terminal, maar mijn vlucht bleek vanaf de binnenlandse vluchten terminal gaan!

Ook op het vliegveld verliep niet alles even gemakkelijk. Binnen het gebouw, zag ik helemaal geen incheck-balies. En het bordje 'Internationale Vluchten' hielp ook niet erg: die wees naar een muur zonder doorgang! De incheckbalies bleken op de 2de etage te zijn - Russissche logica!

Toen deed voor het gemak mijn paspoort het niet in de incheck-machines, ik had een 'ongeldig identiteitsbewijs'. Ook de betaling voor mijn koffer ging niet zo gemakkelijk als ik had verwacht!

Na heel veel gehaast te hebben, had ik uiteindelijk nog 15 minuten over om snel naar het toilet te rennen en om een flesje water en een broodje te scoren!

Eenmaal aangekomen in Hamburg, zag ik mam, pap en Sander niet. Ook zij stonden in de file, nog langer wachten dus!

Gelukkig ging het stuk terug met de auto van Hamburg naar huis een stuk soepeler! Thuis ging er een grote Nederlandse vlag voor het raam, gemaakt door Suus. Leuk hoor!

Ik wil iedereen bij deze bedanken die mijn verhaaltjes altijd hebben gelezen. Ik vond het altijd erg leuk om jullie reacties te lezen!

Liefs,

Manon

Reacties

Reacties

Tinka

Wat fijn dat je uiteindelijk toch veilig in NL bent aangekomen! Geniet van je familie en sander nu, en tot snel!! xx

Martine

Jeetje, wat een terugreis! blij dat je toch veilig thuis gekomen bent!
ik vond het ook leuk om je verhaaltjes te lezen hoor!
Liefs

marjolein

gelukkig ben je nu toch weer veilig thuis gekomen, en tja jammer dat we je spannende avonturen en reisverhalen gaan missen. maarja t leven gaat door, en nu kun je weer anoniem leuke dingen beleven zonder dat al je vrienden en kennissen meelezen!

groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!