Manon in Yaroslavl (Rusland)

Een steelpannetje en teiltje om mee te douchen

De laatste tijd kom ik steeds vaker dingen tegen die wij in Europa vanzelfsprekend vinden, maar die hier in Rusland toch even anders zijn.

Het toppunt heb ik vandaag meegemaakt: douchen met een teiltje en een klein steelpannetje!

In het voorjaar wordt hier regelmatig het warmwater afgesloten. Ik dacht even stoer te zijn en een koude douche te nemen, maar dat is dus NIET te doen! Omdat het hier nog maar 3 weken echt voorjaar is, is het koude water ongeveer 5 graden. Toen ik onder de koude douche stond, sprong mijn hart wel een paar keer over dus!

Toen ik weer onder de douche vandaan kwam, zei Tatyana: 'ik zei toch al dat je dat niet fijn zou vinden!'

Er zat dus niets anders op om de wasteil met kokend water te vullen, te mengen met wat koud water en te douchen met een steelpannetje.

Tot donderdag of vrijdag zullen we geen warm water hebben, het wordt dus vroeg opstaan om genoeg water te koken voor een goede douche.

De arme mensen hier in Yaroslavl kennen een veel langere tijd zonder warmwater: tijdens de zomer wordt het voor 3 weken afgesloten. Ik ben blij dat ik dan alweer in Nederland ben!

Donderdagnacht vertrek ik naar St. Petersburg, snel weer een nieuw verhaaltje dus!

Liefs xx

Reacties

Reacties

Tinka

Hahahaaha, een steelpannetje! Dat is wel even iets anders ja.

Lonneke

Och arme meid hahaha! Dat is wel lekker primitief ja ;-). Wat zul je het waarderen als er weer warm water is! En alvast heel veel plezier in St. Petersburg!

xxxx

Sander

Hahahaha wat een belevenis! Gelukkig maak je in Den Haag ook weleens mee dat het water koud is.. maar dat is dan warmer dan in Rusland ;) Leuke reactie van Tatyana! Ik denk dat ik ook zoiets gezegd zou hebben :P

Liefs! xX

N.O.

Tip van de dag!!
Eerst de sauna in...dan valt ut best wel mee hooooooor.
gr.
N.O.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!