Manon in Yaroslavl (Rusland)

Aankomst Willem en Marjan en de eerste paar dagen

Hallo allemaal!

Jaja, het heeft een tijdje geduurd, ik weet het... Maar er is de afgelopen tijd weinig gebeurd, het begint hier een beetje een 'gewoon' leventje te worden, waarin ik veel op de universiteit te vinden ben. Ik heb tegenwoordig veel les, en om verslag te gaan doen over de lessen is niet heel interessant geloof ik!

Hoogtepunten van de afgelopen tijd? Een internationale ijshockey wedstrijd tussen Rusland en Slowakije en een bezoek aan een echte Russische Bannaya (Sauna).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Veel van jullie zullen nieuwsgierig zijn naar de reis van pap en mam... Nou... ze leven nog!

Ze hebben een lange reis gehad, tot Moskou ging alles goed, en toen kwamen de problemen. De taxi-chauffeur had file onderweg en kwam 2 uur te laat aan op het vliegveld.. Pap was naar buiten gegaan om te kijken of hij daar al stond te wachten (jaa, want ze konden de chauffeur natuulijk niet bellen, dus ze wisten niet dat hij er nog niet was). EXIT is hier echt EXIT. Hij mocht niet meer het vliegveld in. Mama mocht nog net zijn paspoort aan hem geven. Ik weet niet precies hoe, maar uiteindelijk is hij weer binnen gekomen.

De reis door naar Yaroslavl viel niet mee. In een echte Russische Lada over de hobbelwegen van Rusland. Goed voor een zere rug en houten billen! Ook zij hadden veel file onderweg, en daardoor kwamen ze laat aan. Ik had ze hier om 20.00 verwacht, ze kwamen pas om 23.00.

Ik ben ze gaan opwachten bij het hotel, en ik had lekkere hapjes voor ze meegebracht: salades, broodjes, lekker beleg, yoghurtjes en drinken mocht natuurlijk ook niet ontbreken!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het weer is ontzettend lekker trouwens. Zon, rond de 25 graden.. voor even dan! Volgende week gaat het weer richting 12/13 graden, dus voor nu moeten we ervan genieten. Gisteren hebben we een wandeling gemaakt door de stad, langs de Wolga en zijn we in het centrum geweest. Ik had nog les én ik moest naar het nieuwe appartement, dus ik heb ze niet helemaal kunnen entertainen, ze moesten zichzelf ook even een tijdje vermaken. 's Avonds hebben we lekker op het terras zitten eten.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag zijn we eerst de uitdaging aangegaan om treinkaartjes voor de trein naar Moskou te komen.. Niets gaat hier gemakkelijk, dus ook dit kostte een heel tijdje. Alles wordt hier geregistreerd op paspoortnummer. Het gekke is wel dat ook kopieen van paspoorten worden geaccepteerd. Maar met mijn intussen flink verbeterde Russisch is het gelukt om alles te kopen!

Nadat we op het treinstation zijn geweest, zijn we naar een restaurantje gegaan om te lunchen. En daarna zijn we samen met Tatyana een stadswandeling gaan maken. Zij weet heel veel over de stad omdat zij hier geboren en getogen is, dus dat was extra interessant voor pap en mam.

Vanavond vond ik zelf het leukste: we zijn naar een exclusiefrestaurant met zijn allen geweest - pap en mam, Michael en Tatyana en ik! Wat was dat lekker en gezellig!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Morgen wil ik aan papa en mama het stadje Rostov laten zien, we zullen daar met de bus heen gaan. Van de week dus snel weer een berichtje (en misschien ook wat foto's)van ons!

Liefs!

Reacties

Reacties

Renate

Leuk verhaal Manon! En wat een heerlijk weer: dat heb je wel verdiend naar al dat sneeuw en ijs! Gezellig dat je ouders er zijn, altijd leuk natuurlijk! Geniet van de fijne dagen samen!

Veel liefs!

leontyne

Hoi manon,wat een reisverhaal zeg van je pap&mams.wat zullen. ze 'm geknepen hebben op het vliegveld!toen ze bij jou aankwamen waren. ze al flink ingeburgerd hihi .wel fijn om elkaar weer te zien he.geniet er maar lekker van.en wat een goed weer,dat zit tenminste mee.
veel gezelligheid samen! Liefs&groetjes uit oblokkercity

Martine

Hee! klinkt allemaal super leuk. geniet nog van het mooie weer! verwachten ze bij jullie ook nog weer sneeuw? hier namelijk wel ;p.

X

Ann

Veel plezier met elkaar, genieten ervan, je ouders komen eraan en is het gelijk 25 graden!!
groetjes
Ann
xxx

Tinka

Oo, wat leuk dat je ouders er zijn! De tijd vliegt echt, dus geniet ervan! xxx

marjolein

balen dat de resi zo verliep, maar gelukkig kan paps goed tegen n stootje en is t gelukkig nog goed gekomen!
veel plezier met zn 3tjes!

marjolein

haha te snel getypt, bedoel natuurlijk reis!

Elies

Hoi Manon,

Je straalt op je foto's in het verre rusland dat is fijn om te zien.
Nu heel veel genieten samen met je ouders.
Maak er een waardevolle en mooie tijd van samen en geniet van elkaar. XXX

Sjanie en Ron

Heel veel plezier en van elkaar genieten.

kus van ons

Suus

Oooo ik wil alles weten! Heel veel plezier deze week. Ben blij dat het goed gaat sjat. Pap heeft een nieuwe mobiel en een schone auto. Mam heeft een lege wasmand. Heerlyk naar de sauna geweest met JJ en NO. Ik ga je missen met Queensday hoor! We skypen. Loveyou x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!