Manon in Yaroslavl (Rusland)

Een andere stad van de Gouden Ring: Rostov

Vorig weekend hebben we de verjaardag van Alex gevierd in een grote club hier in de buurt. Er waren ontzettend veel mensen. Tot nu toe was ik nog niet eerder in een echte Russische club geweest, alleen nog maar in barretjes, het was dus erg leuk om een club te zien.

Zaterdag was het St. Patricksday. Een feestdag uit Ierland. Hier in Yaroslavl is er ook een uitwisselingsstudent uit Ierland, dus dat moest gevierd worden! 's Middags hebben we bij Charley thuis gezeten. Daarna zijn we allemaal naar huis gegaan om wat te eten, en een beetje later hebben we elkaar weer opgezocht in een bar. Hartstikke gezellig!

En zondag...? Toen ben ik er heerlijk tussenuit gegaan en heb ik lekker gewandeld langs de Wolga. Ik heb het stuk al vaak gelopen, maar het is zo mooi, dat het nog steeds genieten is.

Door de week is er verder niet erg veel gebeurd, op naar het verhaaltje van dit weekend dus!

Vrijdagavond zijn we ook weer bij Charley thuis geweest, de jongens wilden playstation spelen en Tanya en ik hebben zitten kijken.

Gisteren ben ik weer met Tatyana naar een operette in het concertgebouw geweest, mooi hoor! En zooo knap hoe die mensen al die klanken hun keel uit kunnen krijgen! Ik moet eerlijk zijn dat ik niet de hele voorstelling heb gezien. Het bestond uit 4 delen. Na de eerste 2 delen te hebben gezien en ruim 2,5 uur verder te zijn, ben ik vertrokken. Ik ben toen met Maxim even ergens wat gaan drinken en daarna weer een feestje! Een Tequilla Chicken Party. Okee, Tequilla en Chicken heb ik niet gezien, maar wel een lekker biertje en wijntje!

Vandaag ben ik, samen met Helge, Alex, Katya, en Sacha en haar nieuwe vlam (geen idee hoe hij heet) naar Rostov geweest. Ook dat is een stad van de Gouden Ring. Het is niet erg ver van Yaroslavl vandaan, ongeveer 50 minuten met de auto.

In Rostov is er een groot Kremlin, een plein met 5 of 6 grote kerken. Daarnaast is er ook een museum, maar omdat het erg mooi weer was vandaag zijn we niet naar binnen gegaan. Het weer vandaag was super. Nog steeds wel met een temperatuur onder 0, maar een heerlijk zonnetje en weinig wind. Daar was ik erg blij mee, want in Moskou (ongeveer 300 kilometer verderop) waait het vandaag hard en daar is er ook weer verse sneeuw gevallen.

Na een tijdje rond te hebben gelopen bij het Kremlin, zijn we naar een groot meer gegaan. Voor zover je het in deze tijd van het jaar een meer kan noemen... het was bevroren en er lag veel sneeuw op. Het was er prachtig!

Nog een leuk detail: vandaag heb ik voor het eerst de hele dag zonder muts buiten gelopen, zoooo fijn!

Kortom gewoon weer een geslaagde week! Op naar de volgende....

Reacties

Reacties

Karin

Hoi, Ik was afgelopen vrijdag bij je moeder en zij zeiden dat je zat was van het winter weer. Nu hebben we hier prachtig lenteweer dus dat wil je dan natuurlijk liever niet horen. Hopelijk kan jij je muts voorlopig af doen want hier krijgen we halverwege de week weer een portie druilerig weer. Dikke pech want het weekend hebben we trainingskamp met buitentraining. Ondertussen ben ik ook facebook vrienden geworden met je moeder en Suus dus zal ik je daar ook nog wel opduikelen.
Nou nog veel zonder mutsen weer, groetjes Karin

martine

heerlijk gevoel hé als je niet zo winters gekleed meer hoeft! geniet nog maar even van de sneeuw. voor je het weet is het weg :D haha!
liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!