Manon in Yaroslavl (Rusland)

IJshockeywedstrijd

14 Maart – IJshockeywedstrijd Vandaag zijn we naar een ijshockeywedstrijd geweest, hier in de Arena van Yaroslavl. De Arena is niet erg groot, er kunnen ongeveer 8.700 mensen in. Eigenlijk vind ik dat wel best groot, maar het schijnt één van de kleinste arena’s te zijn waar officiële wedstrijden worden gehouden. De wedstrijd was tussen Yaroslavl (Lokomotiv) en Peters. Het was een belangrijke wedstrijd, want als Lokomotiv zou verliezen, zou het seizoen voor het team afgelopen zijn. De wedstrijd zou om 19.00uur beginnen. We hadden al om 17.30uur afgesproken met Alex en Sacha om eerst nog even een drankje ergens te doen. Pasha heeft ons naar de Arena gebracht. Helaas was het heel erg druk op de weg, en kwamen we dus een beetje te laat – de wedstrijd was al begonnen. De wedstrijd was echt spektakel. Wat een snelheid daar op het ijs! In de eerste derde bleef de stand 0-0. Toen, in de tweede derde, scoorde Lokomotiv. De hele arena ging uit zijn dak, het leek wel of er geen enkele supporter was van het andere team. Mensen waren aan het zingen en iedereen ging elkaar knuffelen. Wat een gezelligheid! Maar nog geen 3 minuten later, scoorde het andere team. Jammerrrr! In de derde derde werd het 2-1, voor Lokomotiv. En die stand bleef het! Yaroslavl had gewonnen en daar moest een borrel op gedronken worden! We zijn daarna naar YourBar gegaan. Zoals misschien enkelen van jullie weten is het ‘oude’ Yaroslavlse team verongelukt, vorig jaar op 7 September. Het vorige team is nog niet vergeten. Veel supporters dragen shirts met deze datum erop en alle teamleden die zijn overleden. Volgens sommigen was dit een noodlottig ongeluk, er zijn echter ook verhalen dat het een terroristische aanslag was. De reden hiervoor is dat er nooit een ooggetuige zijn verhaal heeft gedaan. Nog altijd is er dus veel onduidelijkheid. Één ding is zeker, en dat is dat het vorige team nog steeds geëerd wordt, en dat vond ik erg mooi!

Sander

Dag liefje, het lijkt mij een erg mooie en spectaculaire belevenis! En wat leuk dat 'jullie' hebben gewonnen!
Heb je ondertussen al een beetje de spelregels door? ;-) Leuk dat je zoveel leuke dingen daar doet!!

Kusje voor jou mop!
xXx

inge b

Als ik het zo lees dan verveel je je geen moment. Is een goed teken. Nog even en dan komen je pa en ma er ook aan. We hebben nog een gezellige avond bij je ouders gehad. Mooi dat ze het oude team in ere houden en gaaf om zo een wedstrijd mee te maken.
Hier word het langzaam lente met lekkere temperaturen, zal bij jou nog even duren.
Groetjes Inge.

Tinka

Leuk dat je zulke Russische dingen doet en ziet ! Een stadio waar bijna 9000 man in kan, is inderdaad best wel groot voor een ijshockey stadion vind ik. Blijkbaar is het daar errug populair, hahaha. xxxxxxx