Manon in Yaroslavl (Rusland)

S prazdnikom!

S prazdnikom! ('Fijne vakantie')

Ik zeg ‘Neem er een lekker kopje koffie of thee bij, in dit weekend (dit weekend wordt door Russen gezien als een echte vakantie) is er zo ontzettend veel leuks gebeurd, dat ik het niet in een kort verhaaltje kan vertellen!'... en uhm.. misschien ‘succes'?! Haha!

Woensdag 7 maart

Het begin van het weekend, wat een heerlijkheid! Dit weekend gaat een weekend vol leuke dingen worden! En dat is maar goed ook, want nadat ik ziek ben geweest, moet ik natuurlijk wel wat inhalen!

Vanavond heeft Charley weer een concert gegeven. Dit keer niet in Poppin' Garage, maar in MelodyClub. Dat is een bar voor de oudere garde van Yaroslavl, maar vanavond dus even niet! Het was weer ontzettend leuk! We zijn na het concert nog naar Charley's huis gegaan. Helaas kon ik nog wel een beetje voelen dat ik ziek ben geweest en was ik onwijs moe, ik ben om 01.15 met de taxi naar huis gegaan!

Donderdag 8 Maart- een officiële vrije dag voor iedereen: Zhenskii? den?

Vrouwendag! Nou en dat wordt hier wel heel serieus genomen! De hele dag worden vrouwen in het zonnetje gezet, niet alleen door de mannen hoor. Je ziet iedereen op straat met bloemen en cadeautjes lopen, dat geeft toch wel een gezellige sfeer.

Ook hier in huis werd er aan gedaan, en ik werd ook helemaal betrokken bij alles. 's Morgens bij het ontbijt kreeg ik al een klein cadeautje van mijn gastouders: een typisch Russisch bakje dat in de keuken wordt gebruikt om bijvoorbeeld zout in te bewaren.

Aangezien Russen alles het liefst met lekker eten en drinken vieren, kon een speciaal diner niet ontbreken. We een ontzettend uitgebreid diner, ik werd er helemaal blij van! Lekkere groenten, verschillende soorten vis en vlees, salades, fruit, kaas... Jammieeeee!! Natuurlijk mochten rode wijn en vodka niet ontbreken.

Na het eten werd ik uitgenodigd door Alex, Katya, Sacha en Dmitri om naar de Cocktailbar te komen. Op vrouwendag moet een borrel gedronken worden! Van Alex heb ik nog een mooie witte roos gekregen.

Om 22.30 was de pret in de bar voor mij genoeg geweest, morgen moet ik al om 04.30 op! Morgen ga ik mee naar Itlar om de voorbereidingen te treffen voor een wedstrijd tussen de verschillende faculteiten van de universiteit!

Vrijdag 9 Maart

Wat een hel om om 04.30 uit je bed te komen als het buiten -15 is! BAH! Ik probeerde maar te onthouden dat het voor een goed doel is! En wat het goede doel is..?

Ik ga meedoen aan de Studencheskaya Vesna (= letterlijk vertaald StudentSpring / StudentenVoorjaar). Het is een traditionele wedstrijd tussen verschillende universiteiten van de Demidov State University. Voor degenen die het willen weten, ik zit in het team van de economische faculteit. Het team bestaat uit 11 Russen, en ik! Het thema van dit jaar is ‘Traveling'.

Het idee was om een videoclip te maken waarin buitenlanders de Russische cultuur leren kennen, haha net zoiets als ik hier het Russische leven de afgelopen weken heb ondervonden! We hebben ons vooral beziggehouden met stereotypische gedachten van Rusland.

Dus dat was de reden om Yaroslavl te verlaten en naar Itlar te gaan. De reis erheen duurt ongeveer 3 uur, dan zeggen ze hier dat het lekker dichtbij is! Kosten? Ongeveer €1,25! Itlar is een populair dorp voor Dacha's. Dat zijn een soort houten vakantiehuisjes. Heel erg veel Russen hebben zo'n huis, waar ze de zomer verblijven.

Bij de Dacha kreeg ik voor het eerst een grote cultuurshock. De huisjes zijn ontzettend mooi hoor, maar er ontbreekt echt vanalles aan! Stomend water bijvoorbeeld, of een kachel... Op het platteland was het -21, en binnen ongeveer -16. De mannen onder ons begonnen meteen hout te hakken en ze staken een soort grote oven in huis aan. De vrouwen begonnen voorbereidingen te treffen voor de lunch. Ik was verbaasd over de rol van mannen en vrouwen onderling, zelfs in deze jonge generatie wordt de vrouw gezien als een wezen dat alleen maar kan afwassen en koken. Mannen zijn sterk en doen de rest van het werk. Nadat het vuur aangestoken was, zijn we gaan filmen.

Misschien is het trouwens wel leuk om te vertellen dat ik bevroren tenen had.. nou ja, dat was het minder leuke deel dan zeg maar, maar ik heb dus vandaag voor het eerst op typisch traditionele laarzen uit Rusland gelopen: valenki. Ontzettend lelijk, niet comfortabel, maar wel lekker warm!

Het wordt allemaal veel te veel om uit te leggen wat we hebben gedaan in de videoclip, dus misschien zien jullie de clip ooit wel!

Vanavond was ik ook weer laat terug, en nu ben ik kapot. Ik lig al in bed terwijl ik dit aan het typen ben, maar ik wilde gewoon nu nog even snel een verhaaltje typen.

Morgen ook weer een drukke dag, ik ga naar een Snowboard-wedstrijd!

Zaterdag 10 Maart

Alex heeft ons uitgenodigd om mee te gaan naar een snowboardwedstrijd. Zijn vriend, Dyma (Dmitri) is een van de deelnemers. Om 14.00 kwamen we aan in Shaksha, het platteland. Wat was het daar ontzettend mooi. Weilanden vol met verse sneeuw. De zon was ontzettend fel, daardoor was het er niet erg koud.

Toen we aankwamen bij de ski- en snowboardbaan, was het er al ontzettend druk. De eerste ronde van de wedstrijd was net geweest.

Er was een hoge schans waarover de deelnemers sprongen en ze deden echt de meest gekke trucs. Wat een spektakel! Oh trouwens, Dyma heeft het tot in de finale geschopt, maar ik helaas niet de winnaar geworden.

Na de wedstrijd zijn we met z'n alleen wat gaan eten in Rockbar, lekker hoor!

Kortom, een vol en druk weekend, maar het was onwijs leuk!

Reacties

Reacties

karin de Boer

Hoi Manon,
Met ziek zijn en feesten heb je wel effe genoeg aan het aantal lesuren. Hopelijk zijn je nieuwe vakken interessant.
Voor je naar rusland ging heb je aangegeven dat je wel weer een keer mee wilde trainen met schoonspringen. Toevallig sprak ik nu jaren Iris afgelopen zaterdag en gaf dit ook aan. Wie weet kunnen jullie dit samen doen wanneer je terugbent want ik heb van je moeder begrepen dat jullie ook weer contact hebben. Gezellie.

Nog veel plezier en dan je maar een hoop mag leren.

Martine

Haha jij in het team van de economen! het gaat goed daar! :) leuk weekend heb je gehad dus, en heerlijke groentes en fruit gegeten. Top!
Xx

marja raven

ik vroeg al aan je moeder waar je "verhalen" bleven, maar inmiddels staat er weer eentje op je site. Zo te lezen heb je het ontzettend naar je zin! Houden zo en nog even dan komen je ouders je opzoeken! Je moeder heeft er onwijs veel zin in, vooral in de heerlijke kou daar (hahaha). Veel succes nog de komende maanden en veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!