Manon in Yaroslavl (Rusland)

week 5: o.a. Symfonisch Orkest van Yaroslavl

2 Maart - 22.30

Ik heb al een tijdje niets meer geschreven, dat komt omdat ik niet erg veel meer heb gedaan de laatste week. De reden? Een flinke verkoudheid, die mijn week -letterlijk en figuurlijk- heeft verziekt.

Even denken... Het laatste verhaaltje ging over Kostroma. Dus dan moet ik mijn nieuwe verhaaltje beginnen bij vrijdag.

Vrijdag overdag heb ik niet erg veel gedaan. 's Avonds ben ik naar een concert geweest van onze Amerikaanse vriend Charley. Het was in de bar ‘Poppin' Garage', een gesloten club voor motorrijders. Maar voor deze avond dus vrij opengesteld. Charley zingt muziek van de tweede helft van de jaren '80 tot ongeveer '00. Het was onwijs gezellig.

Zaterdag was ik ook in het gezelschap van Charley en Tanya. Zij hadden ons uitgenodigd voor een dinnetje. Lekkere spaghetti, met zelf gemaakte tomatensaus en daarbij ook nog eens een heerlijke salade: lekker hoor! Ennnnn.. ik heb vooral genoten van alle verse groenten! De hele avond hebben we het kaartspel ‘Dyrak' (uitspraak doerak) gespeeld, dat is een typisch Russisch kaartspel. Voor degenen die nieuwsgierig zijn, laten we een keertje afspreken als ik weer terug ben en het spelen ;)

Zondag ben ik naar de laatste dag van Maslenitsa geweest. Helaas heb ik de verbranding van de poppen niet gezien, we waren te vroeg. Wij zijn ongeveer 13.00uur van huis gegaan en de verbranding was om 17.00. Het was trouwens erg koud en dat was de reden dat we niet al te lang waren gebleven. Evengoed was het leuk, gezellige muziek en veel, heeeeel veeeel, mensen op straat. Natuurlijk hebben we ook weer ‘bliny' gegeten.

En toen was het maandag, de dag waarop ik ziek werd. Ik werd echt ontzettend verkouden. Vanaf maandag ben ik 's middags gaan slapen en ben ik 's avonds ook telkens vroeg naar mijn bed gegaan. Als je hier verkouden bent, wordt je behandeld alsof je doodziek bent. Mensen vinden dat je naar de dokter moet om medicijnen te halen en ze verbieden het bijna om naar school te gaan. Nou ik, nuchtere Hollander, doe daar dus niet aan he?! Gewoon de dagelijkse dingen ben ik blijven doen! Okee, ik moet toegeven dat mijn verkoudheid behoorlijk erg was, maar toch.. Ik kon helaas niet ontkomen aan neusspoelingen, mijn gastouders stonden erop dat ik dat echt deed... Naja, dan maar he.... En *stiekem, heel stiekem* werkte het wel.

Vandaag (vrijdag) is de eerste dag dat ik me weer een beetje beter voel, goede timing want ik had voor vanavond een kaartje voor een concert in het concertgebouw! Het was een stuk met klassieke muziek van bekende opera's. Het was het Symfonisch Orkest van Yaroslavl, samen met andere gasten. De instrumenten waren voornamelijk strijkinstrumenten, klarinetten en een piano. Erg mooi, ik heb echt genoten!

Verder gaat op de universiteit alles nog goed. Ik heb nog steeds vrij weinig les (4 tot 6 uur in de week). Nu denken jullie vast allemaal dat ik niets doe, maar dat is niet zo hoor! Ik moet behoorlijk wat lezen en daarnaast heb ik nog werk te doen voor de Haagse Hogeschool. Ondertussen heb ik het eerste vak hier in Rusland al afgesloten: Financial Intermediation. Daar ben ik ontzettend blij mee, want dat vond ik niet zo leuk. Maandag begin ik met twee nieuwe vakken: Corporate Social Responsibility en International Marketing. Ik ben benieuwd!

En plannen voor het weekend..? Die heb ik tot nu toe niet, we zien wel wat er gaat gebeuren. Eerst maar zorgen dat ik weer helemaal beter word!

Snel weer een nieuw verhaaltje!

Liefs xx

Reacties

Reacties

Marieke

Als je terug bent wil ik wel een potje Dyrak met je spelen!!!!
Fijn dat het weer beter met je gaat

Sander

Nou, je aanbod voor dat kaartspelletje Dyrak neem ik aan - ben benieuwd! Wel fijn dat je onderhand weer helemaal beter begint te worden mop.

Mooi dat het Symfonisch Orkest geslaagd was! Het leek mij een indrukwekkend stukje, vooral door de instrumenten die gebruikt werden. Het concert van Charly lijkt mij ook wel grappig trouwens, staat er niks van hem op YouTube?

Kusje! xX

Tinka

Dyrak klinkt erg interessant, als het maar niet te moeilijk is, haha. Balen dat je zo verkouden bent geweest, maar groot gelijk dat je niet naar de dokter bent geweest. Top dat je al 1 vak hebt afgesloten, dat schiet lekker op! Hopelijk komt de lente straks ook voorzichtig jou kant op, hier is de sneeuw al bijna helemaal weg (maar die kan nog terugkomen is me verteld). Ik heb al mijn lessen negotiation achter de rug! Dus daar ben ik erg blij mee :) Nu alleen dat examen op 23 maart nog even halen, hahaha. Ik hoef volgende week ook maar 3 uur naar school, dus ik voer minder uit dan jij denk ik voor school. Ik heb me aan russisch gewaagd vorig weekend, maar ben na nog geen 5 min gestopt, vreselijk hoever het al is weggezakt ! Wordt helemaal niks in augustus :P kusjessss!

inge b

Blij dat je weer bent opgeknapt. Pas een beetje op jezelf hoor. liefs s.ma.

de potters

Hoi, wat weer een prachtige foto's! Vooral die van die ijsvormen vind ik bijzonder. Je staat heel stralend op de beelden, dus dat genieten zit wel goed. Klassieke muziek in die sfeer hoort bijna bij elkaar zou je zeggen, dus ook dat heb je kunnen ondervinden. Wat leuk dat je zo van kerken, gebouwen, sferen, muziek kunt genieten. Daarvoor zit je als ik het zo lees precies in een goed gebied met een heel speciale cultuur.
Blijf genieten en pas op jezelf!! Groetjes vanuit de Noord.

karin p

hej manon

vervelend dat je ziek bent geweest, dat virus ging hier ook rond in de familie wij zijn na elkaar allemaal vreselijk verkouden geweest. De regel in Zweden is hier vooral thuis blijven om geen andere te besmetten. je snapt dat het ziekteverzuim hier erg hoog is want al gauw orkar (aankunnen) ze hier niets. Leuk de sneeuw en ijssculpturen wat een kunstenaars. Hier is de sneeuw inmiddels weg , hoop dat het bij jou ook snel gaat gebeuren. Hej då Karin en de rest

leontyne

Hi manon hoe is het nu met je.wat is het toch leuk om je te kunnen volgen in verweggistan.volgens mij ben je al aardig ingeburgerd . En dat van die neusspoelingen moeten we natuurlijk weten hier.heb je leuke mensen ontmoet,en hoe is het om steeds in zo'n aparte taal te spreken?en hoe is get met je haar?liefs van leo xx

opa en oma bart

Hee Manon, zitten nu op de koffie in regenachtig Nederland. Wat een leuke ijsfoto's, vooral BROEEEEEEM is erg leuk. Hopelijk ben je inmiddels van je verkouden koppie af en voel je je weer goed. Oma gaat overmorgen even "onder het mes" voor staar, dus die ziet volgende week de wereld weer een stuk helderer en jouw foto's dus ook. Hou je haaks, geniet lekker van al die mooie ervaringen en tot de volgende mail !!! Kus van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!