Manon in Yaroslavl (Rusland)

Verjaardag!

11 Februari - 11.30 Een terugblik op gister!

Gisteren was mijn verjaardag en het was echt helemaal anders dan ik had verwacht! Toen ik nog in Nederland was, dacht ik echt dat het een van de saaiste verjaardagen ever zou worden, maar dat viel echt onwijs mee!

Gisterenmorgen hebben Tatyana en Michael voor me gezongen in het Russisch, erg grappig. Ik heb van hen een cadeautje gekregen: een magneet met een schoteltje met kerken uit Yaroslavl. Yaroslavl is één van de 6 of 7 steden in de Gouden Ring van Rusland, en staat bekend om zijn mooie kerken. Zeker een leuk aandenken aan mijn reis hierheen dus!

Na het ontbijt heb ik met Sander geskyped. Hij was helemaal vroeg uit zijn bed te gekomen om met mij te bellen. Het was niet erg lang, maar wel erg gezellig!

Daarna ben ik naar de universiteit gegaan. Het was heel grappig want in de trolleybus onderweg naar de uni, hebben we een Amerikaanse jongen ontmoet: Charley. Hij gaat naar dezelfde universiteit, maar is al afgestudeerd. Voor zover ik het goed heb begrepen is hij nu bepaalde vakken aan het doen als voorbereiding op een Master in Amerika. ‘Hi guys, are you new in Yaroslavl?'. En zo begon ons praatje. Zelfs op de universiteit wisten ze dat ik jarig was. Op het kantoor van de internationale coördinatie gingen ze Russische verjaardagsgedichtjes opzeggen en ik kreeg een kaart van ze.

Ik was niet op de universiteit om lessen te volgen, maar Julia ging ons de historische en politieke faculteit laten zien. Daar hebben we volgende week voor het eerst les. Maandag heb ik voor het eerst les in moderne Russische geschiedenis. De lessen worden gegeven in het Russisch, dus ik ben benieuwd of ik er wat van kan verstaan!

's Middags ben ik voornamelijk aan het skypen geweest, en het was leuk om op Facebook te kijken, ik kreeg zo ontzettend veel bericthjes!

's Avonds ben ik met een groepje naar een barretje gegaan. We wilden eerst een nieuwe bar uitproberen ‘Hemingway', maar die was zo vol dat we daar niet meer naar binnen mochten... En dat al om 20.00uur! In Nederland zou je zoiets nooit zien! Toen gingen we YourBar proberen, maar die was ook vol... Nou ja, dan maar weer naar de cocktail bar! Daar heb ik het onwijs naar mijn zin gehad, het was heel gezellig.

Nastya had een typisch Russische sjaal voor me meegebracht en Katya en Sacha hadden voorwarmers en dunnere handschoenen die ik in mijn jaszakken kan doen meegebracht (als ik geen tas meeneem, dan neem ik ook meestal geen handschoenen mee omdat die zo groot zijn, maar dat vinden zij onverantwoord met deze kou!). Erg pittig van ze dat ze wat hadden meegebracht!

We zijn met de taxi naar huis gekomen, ik denk dat ik uiteindelijk om 02.30 in mijn bed lag. Hier in Rusland is dat behoorlijk laat!

Het was in ieder geval een geslaagde dag! Jullie kunnen een aantal foto's vinden in het aangemaakte album.

Dan wil ik nu nog even iedereen bedanken voor de lieve smsjes en cadeautjes! Ik heb op het moment geen beltegoed, dus ik doe het maar even via deze weg! Ik vond het heel leuk om alle berichtjes te lezen!

Er komt snel weer een nieuw verhaaltje!

Liefs,
Manon

Reacties

Reacties

Marieke

Wat leuk dat de mensen daar zo veel aandacht aan je verjaardag hebben besteed :) En dat ze cadeautjes hadden mee gebracht! Ben blij dat je hebt genoten meid! xxx

Tessa Leijssenaar

Echt gaaf dat je een leuke verjaardag hebt gehad :D Kan me voorstellen dat het misschien wel een beetje een rare dag was aangezien je natuurlijk niet bij je famile konn\ zijn, dus ben blij om te horen dat je het daar ook gezellig heb gehad! xo

Tinka

Leuk dat je een fijne, gezellig dag hebt gehad! Cocktails zijn altijd lekker natuurlijk, en kadootjes zijn ook erg leuk. xx

Sander

Lief meisje! Ik ben vermeld in je verhaaltje! =) Maar graag gedaan hoor! Fijn om te horen dat je zo'n leuke dag hebt gehad, en echt leuk dat al die mensen aan je hebben gedacht! Zelfs op de universiteit!

Kusje! xXx

inge b

fijn dat je toch een leuke dag hebt gehad.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!